Peatame sõimusõjad 2021!

Eelnev video on pärit küll juba aastast 2009, kuid võtab minu arust suhteliselt hästi kokku selle, kuidas sõimusõjad intenetis üldse alguse saavad ja kuidas neil on lihtne kulutulena levida. Üks kommentaar viib teiseni, minnakse aina isiklikumaks, keegi kallab veel bensiini juurde ja ongi praktiliselt võimatu midagi peatada. Üldiselt on selliste vaidlustega kaasa minejad ise oma elus kas nördinud või lihtsalt puudub neil kontroll mingi osa üle oma elus ja üritavad selle internetis tasa teha.

Ma isegi ei kujuta hetkel ette, kas olen üritanud kordagi netikaklusele vahele minna, sest need tunduvad üldiselt väga mõttetu ettevõtmisena. Kui tundub, et inimesega saab arutleda, siis olen küll proovinud oma mõtteid ja vaateid selgitada, ehk isegi toonud viiteid, kui tegemist on asjaga, mida saab tõestada, kuid osadega on mõttetu vaielda. Kui on näha, et inimene ei kavatsegi oma mõtteviisi muuta või et lihtsalt trollib, siis pole teda ju mõtet sööta (don't feed the trolls).

Arvan, et parim, mis ma olen siiani teinud, on mitte selliste vaidlustega ise kaasa minna, mis kuhugi ei jõua. Kunagi üritasin ka teatud Facebooki gruppides arutleda mingite sotsiaalsete teemade üle, kuid sain aru, et see ei tundu just parim koht selliste asjade arutlemiseks. Ilmselt raiskasin ise nii oma kui ka teiste inimeste aega, kuid kuna see tundus minu jaoks oluline teema, siis tahtsin selle eest võidelda. Tahan seda ka siiani, kuid usun, et oskan oma võitlustandreid nüüd veidi paremini valida. Saan ka sellest paremini aru, et kui mul endal on mingid tähtsad põhimõtted, siis ei tohiks neid teistega suheldes päris alla suruda, kuid tuleks olla avatud ka teiste silmade läbi maailma nägema. Kuidas me muidu midagi õpime?

Lõpetuseks lisan veel ühe video, mis on natuke pikem, kuid jällegi väga teemasse, sest võtab ülesse internetis vabandamise. Ka päriselus suheldes võiksid inimesed julgeda rohkem siiralt vabandada oma sõnade ja tegude eest, ma usun, et see parandaks suhtlemisel ja läbisaamisel päris palju kitsaskohti. Netietiketti õpetatakse siinkohal jällegi läbi karmima nalja, kuid minu arust näitab päris hästi ära, kuidas kommenteerijad tavaliselt mõtlevad. Loodan, et inimesed hakkavad mingi hetk rohkem aru saama, et suhtlemine toimub ikkagi teise inimesega, mitte mingi näotu avatariga, siis ehk saaksime olukorra natuke rohkem kontrolli alla. Rohkem mõistvat suhtumist!

(NB! Videos tarvitatakse vahepeal päris karmi sõnapruuki.)

Comments