Reform piraadierakonna poolt

Tänaseks teemaks siis kaubamärk ja sellega seonduv seadusandlus ning kuidas seda võiks kaasajastada. Nõustun täielikult sellega, et me ei peaks ohverdama üksikisikute privaatsust selle nimel, et kaubamärgi all olevaid tooteid või teenuseid kaitsta kasu saamise eesmärgita jagamise eest. Üha enam olen aru saanud, et ülikapitalistlik ühiskond ei ole vähemalt minu jaoks jätkusuutlik ja kuhugi on vaja tõmmata korralik piir, kõike ei pea rahaks tegema, eriti kui see käib praktiliselt inimõiguste arvelt.

Saan aru, et keegi ei tohiks avalikult kuulutada, et on mõni artist, kes ta tegelikult ei ole või et on loonud midagi, mis kuulub hoopis teisele autorile, kuid sämplimine ja ideede saamine teiste artistide käest on ju inimestele täiesti loomuomane ja niimoodi erinevate kunstivormide puhul ju käibki, et võid küll arvata, et teed midagi täiesti originaalset, aga alati on sees mingid mõjutused varasematest töödest ja teistest inimestest. Leian, et on hea tava lisada laulu kaasautoriks need inimesed, kelle lugu sa ilmselgelt samplid, aga mõnikord on need kohtuasjad ikka suhteliselt naeruväärsed, kui üritatakse tõestada, et jah, üks lugu on teisest inspiratsiooni saanud.

Lisaks tooks välja ka paljud juhtumid YouTubes, kus paljudel sisuloojatel on tulnud kokku puutuda saidi "fair use" reegliga, mis peaks lubama kasutada kaubamärgi all olevat sisu teatud olukorras, kuid see pole väga hästi kirja pandud ning seda on võimalik suurkorporatsioonidel oma kasuks väänata ning mõnikord piisab ainult mõnesekundilisest lauluklipist, et terve video võetakse maha, sisulooja ise ei saa mingit raha video eest või et saadud tulu saab hoopis korporatsioon. Sellistel juhtudel on keeruline võidelda väikse mutrikesena, kuid olen näinud ka huvitavaid lahendusi sellele, kus näiteks populaarset Tiktoki videot näidates, kus on taustaks kaubamärgi all olev lugu, on tehtud ümber nii, et sisulooja ise on teinud loost oma versiooni, mis on tihti isegi naljakam kui algne video.

Kindlasti nõustun ka selle osaga, et peale autori surma võiks kehtida kaubamärgi nõue 20, mitte 70 aastat. Üleüldiselt tundub see tekst olevat päris mõistlik ja kuigi hetkel ei olnud piisavalt aega tervenisti läbi lugeda, siis loodan seda lähitulevikus siiski teha. 

Viide algsele tekstile:

https://falkvinge.net/wp-content/uploads/large/The%20Case%20For%20Copyright%20Reform%20(2012)%20Engstrom-Falkvinge.pdf

Comments