Häkkerid - omamoodi ususekt?

Tervest dokumendist jääb veidi mulje, nagu oleks tegemist mingi eliitklubi sisseastumisreeglitega. Nagu oleks tegu mingi idealistliku grupiga, kes tahavad maailma parandada. Samas mulle meeldib, kuidas see hakkab kapitalistlikule mõtteviisile vastu. Kõik ei pea olema müügiks ja omakasuks, võib ju teha uusi lahendusi ka üldise inimkonna hüvanguks ja nagu tekstis ka mainitud, et keegi ei peaks enam sama probleemi uuesti lahendama ja selleks väärtuslikku aega kulutama.
Ka jutt liidrite tekkimisest järk-järgult ja pigem oma saavutuste ning ühiskonna abistamise najal tundus minu jaoks parem variant kui praeguses maailmas valitsevad liidrid, kes on sinna saanud põhiliselt kas teisi inimesi ära kasutades või demagoogitsedes. Ilmselt on see juhtunud sellepärast, et paljud inimesed ei viitsi või ei taha oma peaga mõelda, palju kergem on ju elada nii, kui sulle söödetakse ette, mida mõtlema pead ja mis raamides elama. Ma arvan, et üks häkkerite omadusi võiks olla kindlasti see, et saadakse aru, mis on sotsiaalsed surved, aga et neile ei pea alluma, sest on ka palju neid inimesi, kellele need väärtused pole nii tähtsad. Selles teises seltskonnas on tähtsad just needsamad häkkerite omadused, mis tekstis välja toodi, et oled alati valmis õppima ja uusi probleeme lahendama ning et hinnatud on inimesed, kes reaalselt midagi kasulikku ühiskonna jaoks teevad. Et oled valmis võtma vastu uut infot ning vajadusel ka oma tõekspidamisi ümber seadma selle järgi.
Leian, et antud dokumendis on väga palju kasulikku algajale programmeerijale ja tegelikult ka üldse keskmisest natuke rohkem mõtlevale inimesele. See võib küll vahepeal minna natuke tehnilisemaks kui kõigile vajalik, kuid põhimõte minu arust säilib, et võiks vaadata maailma natuke avarama pilguga kui ainult oma mätta otsast. Mul on kahju, et eelnevalt geenitehnoloogiat õppides ei olnud minu jaoks mingit sarnast materjali. Tundsin, et ma ei saa täpselt aru, mida ma siis edasi tegema peaks või kuhu suunda vaatama. Saan aru, et eks on tegemist ka mu enda võimetusega leida endale oma nišš, kuid näen ka seda, et häkkeritel on tänapäeva maailmas palju kergem oma kohta leida, kui tegemist on vähegi kompetentse ja õppimisvõimelise inimesega. Hea suhtlemisoskus ei tee ka paha, nagu ühes eelnevas postituses juba välja toodi.
Pealkirja juurde tagasi tulles võiks öelda, et osaliselt tundub see tõesti nagu usukogukond, kuid siinpuhul ei vaadata alt üles mitte mingitele teatud jumalustele, vaid pigem inimomadustele, mis võiksid luua meie kõigi jaoks parema ühiskonna. Ning põhirõhk ei tohiks koonduda teatud persoonide ülistamisele ning nende kõrgemale tõstmisega, vaid meie kõigi ühistele jõupingutustele ning meeskonnatööle. Arvan, et see on väärt jälgimist ning soovitaks kõigil mõelda sellele, et mida nad on teinud oma ühiskonna hüvanguks, mitte ainult enda jaoks. Teiste tasuta töö vilju noppima oleme ju kõik väga agarad, mõtlemata, kust see kõik tulnud on. Ehk olen ka natuke liiga lillelaps, uskudes, et inimesed saavad elada paremas maailmas kui praegune, kuid kui pole inimesi, kellel on lootust, siis ei saa see ka kunagi tõeks saada.

Comments